۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۸۴۲۰۵
حجت الاسلام ذوالنور در اجتماع ضد استکباری مردم قم:

ولی نعمتان انقلاب از خیانت ها چشم پوشی نمی کنند| عده ای بی عرضگی خود را پشت دیوار تحریم پنهان نکنند

نماینده مجلس با بیان این که مردم با وجود گلایه از مسؤولان دچار تشخیص اشتباه نمی شوند، گفت: ملت ایران با وجود فشارهای اقتصادی، پرشورتر از گذشته با انقلاب و رهبری بیعت می کنند و حضور خود را به رخ دنیا می کشند.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز در اجتماع پرشور راهپیمایان 13 آبان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،  با گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی تأکید کرد: حافظه ملت ایران مملو از جنایات و توطئه های آمریکا علیه ایران است.

وی با اشاره به نقش آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد افزود: خباثت و خصومت آمریکا سابقه دیرینه ای نسبت به مردم ایران دارد، نقش آمریکا در روی کار آمدن پهلوی و استمرار سلطه گری از دیگر نشانه های خباثت، کینه توزی و دشمنی های آمریکا است که هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به مقابله آمریکا با حرکت های آزادی خواهانه ملت ایران اظهار داشت: زمانی که قانون کاپیتولاسیون را در کشور تصویب کردند تنها کسی که قد علم کرد و فریاد زد امام راحل عزیز بود، بر اساس این قانون ننگین آمریکایی ها از مصونیت قضایی برخوردار بودند.

وی ادامه داد: امام با قدرت در مقابل این قانون ایستاد و رژیم منحوس پهلوی را رسوا کرد که نتیجه آن تبعید حضرت امام به ترکیه و عراق شد، حضرت امام با قیام خود اجازه نداد که عزت مردم ایران نابود شود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که بعد از انقلاب تلاش آمریکا برای ضربه به ملت ایران دوچندان شد، ابراز داشت: آمریکایی ها تلاش کردند که بقایای رژیم منحوس پهلوی را تقویت و سازماندهی کنند و در برابر انقلاب قرار دهند، آمریکایی ها سعی کردند در درون ارتش که با پیروزی انقلاب به نظام اسلامی پیوست کودتا ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: آمریکایی ها گروهک های ملحد و مزدور را به جان ملت انداختند و ۱۷ هزار شهید ترور دادیم، در طول تاریخ می بنیم که در همه جنایات علیه ایران دست خون آلود رژیم آمریکا آشکار است.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان در کنار تحریم اقتصادی، عملیات روانی و تبلیغاتی را در دستور کار قرار دادتد و در ۸ سال دفاع مقدس تمام تلاش خود را برای نابودی انقلاب به کار گرفتند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها توطئه های مختلفی را مانند خاورمیانه جدید طراحی کردند تا انقلاب را نابود و رژیم صهیونیستی را غالب کنند اما ملت ایران با الهام گیری از اسلام ناب و تبعیت از ولایت فقیه و امت اسلام با الهام از انقلاب اسلامی طرح خاورمیانه استکباری را شکست دادند و خاورمیانه ای بر خلاف نظر آن ها به وجود آوردند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که خود آمریکایی اعتراف می کنند که بازنده توطئه های ایجاد شده توسط نظام سلطه هستند، گفت: امروز در یمن که می خواستند در چند هفته آن را نابود کنند شکست مفتضحانه خوردند و موشک های یمنی سعودی ها را نشانه گرفته است.

وی افزود: امروز ترامپ عربستان را تحقیر کرده و سعودی را گاو شیرده می نامد،گروه های تکفیری را با هدف جنگ نیابتی ایجاد کردند و مسلمانان را به خاک و خون کشیدند اماآمریکا و غرب در برابر همه این جنایت ها سکوت کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که داعش جریانی با حمایت نظام سلطه بود تا امت اسلام را به نابودی بکشانند، اظهار داشت: هرجا که جریان مقاومت عرصه را بر تکفیری ها تنگ می کرد آمریکایی ها بمباران می کردند تا راه فراری برای تروریست ها باز شود.

وی با اشاره به مقابله همیشگی ملت ایران با سیاست های دشمن ادامه داد: وقتی آمریکایی ها و دشمنان می بینند که ملت ایران تمام توطئه های آنان را خنثتی کرده چرا ناراحت و عصبانی نباشند؟ در این اوضاع بد اقتصادی مردم با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند اما هیچگاه دست از حمایت از انقلاب بر نمی دارند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: آمریکایی ها امروز را برای برگرداندن تحریم ها انتخاب کردند اما مردم بصیر، آگاه و در صحنه و تابع ولایت هستند و با وجود گلایه از مسؤولان دچار تشخیص اشتباه نمی شوند.

وی عنوان کرد: در ایامی که مردم زیر بیشترین فشار اقتصادی هستند پرشورتر با انقلاب و امام خامنه ای بیعت می کنند و امروز همه اقشار آمدند تا حضور خود را به رخ دنیا بکشند، مردم نقش خود را در همه عرصه های انقلاب ایفا و اثبات کردند و رسالت امروز مسؤولان بسیار سنگین است، مسؤولان هم باید از مردم بترسند و هم به آن ها امیدار باشند.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس خاطرنشان کرد: مردم ولی نعمت انقلاب هستند و از بی عرضگی ها و خیانت ها چشم پوشی نمی کنند چرا که هزینه های بسیاری برای انقلاب داده اند.

وی منشأ بسیاری از مشکلات امروز را داخلی دانست و اضافه کرد:  امروز صدور نفت و ورود ارز خارجی قطع نشده اما چرا اینقدر مشکل اقتصادی داریم، بی عرضگی و بی توحهی به اقتصاد مقاومتی و فرمان رهبری چنین وضعیتی را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که مسؤولان نباید دل در گرو کدخدا داشته باشند، گفت: مسؤولان باید در عملکرد خود تجدید نظر کنند و قوای سه گانه باید پاسخگو باشند، رهبر انقلاب سال ها فریاد مقابله با فساد و تبعیض را سر می دهند و قوا باید گزارش دهند که در این زمینه چه کرده اند.

وی افزود: امروز مسؤولان هستند که باید رسالت خود را اجرا کنند چرا که هیچ مشکل لاینحلی در کشور نداریم، چرا عده ای بی عرضگی های خود را پشت دیوار تحریم را پنهان می کنند؟ در بسیاری از زمینه ها تحریم ها را بی خاصیت و خنثی کرده ایم یا به خودکفایی رسیده ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که امروز در بسیاری از عرصه ها پیشرفت های جدی کرده ایم، اظهار داشت: برخی با سیاه نمایی القا می کنند که نظام اسلامی ناکارآمد بوده و کاری نکرده است، این ادعای دروغ در حالی است که با وجود تحریم ها راهی بی سابقه و پیشرفتی شگفت را طی کرده ایم.

وی ادامه داد: در برخی عرصه ها بر اساس ندانم کاری و بی عرضگی عده ای ناکارآمد عمل‌کرده ایم، نظام سلطه تمام تلاش خود را کرد تا ایران در برخی زمینه ها پیشرفت نکند اما جوانان مرزهای دانش را در هسته ای، موشکی، هایتکت ها، نانو و سلول های بنیادی شکستند.

نماینده مردم قم در مجلس ابراز داشت: امروز ماهواره های جدید در آستانه پرواز هستند و دشمنان می دانند چند علوم زیرساختی باید وجود داشته باشد تا کشوری قدرت این کار  را کسب کند، ساخت هواپیمای نظامی، موشک، زیردریایی، خودروهای زره ای و موشک های بالستیک از دستاوردهای عظیم جوانان این مرز و بوم است.

وی عنوان کرد: نیروهای مسلح و جوانان انقلابی هزینه ریسک تجاوز به کشور را به گونه ای بالا بردند که دشمن جرات ندارد دست از پا خطا کند؛ چه چیزی سبب شد در عرصه هایی درجا بزنیم و عقب بمانیم اما در عرصه هایی دنیا را شگفت زده کنیم؟

رییس فراکسیون روحانیت مجلس خاطرنشان کرد: در مواردی که سبب شگفتی شدیم روحیه جهادی، بسیجی و ولایی حاکم بر افراد و کارها حاکم بود،، اگر تفکر ولایی و جهادی وارد اقتصاد شود شاهد نابسامانی های امروز نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: انتظار مردم از مسؤولان روحیه و تلاش جهادی، تعبد به ولایت و پایبندی به اررش های اسلامی و انقلابی است، نیاز اصلی کشور حاکمیت روحیه جهادی و ولایی و استکبار ستیزی است نه این که برخی روحیه وادادگی داشته باشند و منتظر معجزه آمریکا باشند.

حجت الاسلام ذوالنور تأکید کرد: بدبختی های امروز ناشی از روحیه وادادگی و نگاه به غرب است، امروز  همه به ویژه مسؤولان باید زیر پرچم ولایت حرکت کنند نه این که با نفاق منفعت محور باشند.

ارسال نظرات